Als een vlinder ontvouwt de gelijknamig brug haar vleugels voor langzaamverkeer. De VlinderBrug overbrugt met een elegante sprong een drukke provinciale weg. De vorm van de brug refereert aan het vlinderlogo van Oost Gelre
Als een vlinder ontvouwt de gelijknamig brug haar vleugels voor langzaamverkeer. De VlinderBrug overbrugt met een elegante sprong een drukke provinciale weg. De vorm van de brug refereert aan het vlinderlogo van Oost Gelre
Als een vlinder ontvouwt de gelijknamig brug haar vleugels voor langzaamverkeer. De VlinderBrug overbrugt met een elegante sprong een drukke provinciale weg. De vorm van de brug refereert aan het vlinderlogo van Oost Gelre
Links en rechts hebben een connectie met water: de voorheen liggende problematiek op deze plek met het overstromende water en waar Lichtenvoorde z’n naam aan heeft te danken
oftewel een doorwaadbare plaats in een rivier.
Paul Wieggers heeft met zijn muurschildering de historie van deze plek zichtbaar willen maken. De thema’s water en landschap komen terug in het ontwerp. Het linkse fragment heeft een foto uit 1966 als onderwerp met de watermassa bij de Driehoek na een hevige regenbui. Zichtbaar is nog de COOP-winkel die inmiddels is gesloopt.
Het rechtse onderwerp betreft een fragment van een een doorwaadbare plaats in een rivier of moeras noemen we ook wel een ‘voorde’. Zo zijn diverse plaatsnamen ontstaan met het woord ‘voorde’ er in. Zoals Bredevoort, Amersfoort, het Duitse Erfurt, het Engelse Oxford en natuurlijk Lichtenvoorde.
Gijs Scholten heeft vooraf geen ontwerp en dat is ook niet zijn manier van werken. De vorm van de muur en de omgeving bepalen het beeld.
In de afbeelding zie je natuurlijke vormen, een patroon van bloemen en natuur. Voor hem een natuurlijke keuze omdat hij vindt dat dit aansluit bij Lichtenvoorde.
De liggende vrouw is spontaan ontstaan. De vrouw is op afstand verweven met het organische patroon op de achtergrond en lijkt er in op te gaan. Dichterbij zie je de details. De schetsmatige en losse lijnen bieden slechts hulp aan de kijker en zijn in deze voorstelling dan ook niet bepalend, eerder prikkelend.
Gijs Scholten heeft vooraf geen ontwerp en dat is ook niet zijn manier van werken. De vorm van de muur en de omgeving bepalen het beeld.
In de afbeelding zie je natuurlijke vormen, een patroon van bloemen en natuur. Voor hem een natuurlijke keuze omdat hij vindt dat dit aansluit bij Lichtenvoorde.
De liggende vrouw is spontaan ontstaan nadat hij een dag voordat hij aan de muur begon, op een markt in Frankrijk een soortgelijke afbeelding tegen kwam. Op slag verliefd.
De volgende dag heeft hij de liggende vrouw direct verwerkt in de muur. Een spontane ingeving die perfect leek aan te sluiten aan de vorm van de muur. De vrouw is op afstand verweven met het organische patroon op de achtergrond en lijkt er in op te gaan. Dichterbij zie je de details. De schetsmatige en losse lijnen bieden slechts hulp aan de kijker en zijn in deze voorstelling dan ook niet bepalend, eerder prikkelend.
Collin is een internationale mural-artist die geobsedeerd is door stillevens van grote meesters. Zelfs de werken die balanceren tussen kunst en kitsch vind hij fascinerend.
Collin heeft een duidelijke handschrift, zowel in zijn vrije werk als in de muren zie je een gelaagdheid in zijn schildertechniek. Hij speelt graag met natuurlijke elementen en zo zien we zijn vogels regelmatig terug in zn murals. Thema’s die je ook terugziet in onze natuurrijke omgeving!
Collin is een internationale mural-artist die geobsedeerd is door stillevens van grote meesters. Zelfs de werken die balanceren tussen kunst en kitsch vind hij fascinerend.
Collin heeft een duidelijke handschrift, zowel in zijn vrije werk als in de muren zie je een gelaagdheid in zijn schildertechniek. Hij speelt graag met natuurlijke elementen en zo zien we zijn vogels regelmatig terug in zn murals. Thema’s die je ook terugziet in onze natuurrijke omgeving!
Gomad zorgt dat deze handen de ambacht symboliseren van onze maakindustrie in onze gemeente.
De vormen die worden losgelaten door de bovenste hand zijn oude ambachten die symbolisch in een nieuw hedendaagse jasje zijn gestoken. Bijna abstracte vormen, maar altijd nog met een herkenning uit het verleden. Zo zie je het graan in losse vormen, het leer, grolse want etc.
De onderste hand vangt deze nieuwe vormen graag op Lichtenvoorde staat niet stil, maar blijft in beweging.
Soms zijn we tegendraads en kiezen we voor een eigen weg (het “kerkraamraketje”)
Edwin Harbers en Paul Wieggers hebben met het kunstwerk op smaakvolle wijze de acht kernen van de gemeente Oost Gelre met haar kleurrijke bevolking gesymboliseerd.
De acht kernen zijn in het kunstwerk voorgesteld door cirkels en ovalen. Een door mensen gedragen samenleving in het groen van de Gelderse Achterhoek. Een mozaïek, waarin dertigduizend stukjes glas zijn verwerkt.
onbekend
Mr. JUNE heeft op de muur naar evenwicht in kleur en lijnen en zijn artistieke inzicht gezorgd voor een visueel spel van grafische, abstracte en multi-dimensionale vormen waar je niet op uit gekeken raakt. Zijn werk is te omschrijven als geometrische kunst, geïnspireerd door vaak bestaande vormen van gebouw of object. Deze vormen hebben dikwijls een optische illusie.
Mr. JUNE heeft op de muur naar evenwicht in kleur en lijnen en zijn artistieke inzicht gezorgd voor een visueel spel van grafische, abstracte en multi-dimensionale vormen waar je niet op uit gekeken raakt. Zijn werk is te omschrijven als geometrische kunst, geïnspireerd door vaak bestaande vormen van gebouw of object. Deze vormen hebben dikwijls een optische illusie.