Het blauwe pand waar vroeger Sociale Dienst was gevestigd. Hij maakte van het gebouw een trein, verwijzend naar een van de favoriete objecten die graffitikunstenaars als canvas gebruiken.
Het blauwe pand waar vroeger Sociale Dienst was gevestigd. Hij maakte van het gebouw een trein, verwijzend naar een van de favoriete objecten die graffitikunstenaars als canvas gebruiken.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
het viaduct tussen de kanaalzone, die blauw wordt, en de wijk er achter ie groen wordt. Door de vele hoogbouw aldaar is er veel buitenruimte, parken, gecreeëd.
Het hele gebouw is beschilderd met de Vlaamse gaaien.
rooi harten
Het verwijst naar de geschiedenis van de voormalige brandweerkazerne die vlakbij lag. Dit station was vroeger een bioscoop. De Witte Bioscoop was een katholiek initiatief, vandaar het witte, het maagdelijke. Het doel was om goede films te vertonen met een ‘rooms-katholieke signatuur’. Naar de bioscoop gaan was in die tijd erg populair en zo kon de kerk ervoor zorgen dat mensen naar ‘fatsoenlijke’ films keken.
De beelden op het huisje vertellen ook over het leven in de wijk. De typische oudere bewoners samenbrengen met de jonge garde. En het is kleurrijk, net als de wijk.” De transformatie van het transformatorhuisje hoort bij de verjonging van het wijkcentrum De Nieuwe Stede zelf
drie kinderen, ze staan symbool voor de kinderen van ondernemers aan de Korvelseweg.
Lachende huis. Het werk is vaak een spel van wat er al op de muur te zien is en daarmee een grap uithalen. Zo is de muur van dit huis wel een heel leuk gezicht. Het werk moet vooral inspireren.
De koe is een knipoog naar de Veestraat. Echte bloemen en planten maken de groene muur compleet.
prachtig surrealistisch werk gemaakt met enorme precisie en details.
Muurschildering op de basisschool Koningshaven. Tijdens een workshop konden leerlingen van de school meehelpen aan deze 6,5 meter hoge muurschildering. Uitgangspunt voor het ontwerp van de muurschildering was het samenzijn en samenwerken op school en het multiculturele karakter van de school. De diverse kleurrijke vogels symboliseren de diversiteit van de school.
drie levensgrote dolfijnen op een muur. Het lijkt alsof de dolfijnen naar je toe komt zwemmen.
De weg onder het viaduct is een belangrijke verkeersroute van en naar de stad. Boten op weg naar de Piushavenpas en het pad ernaast wordt gebruikt door veel fietsers die uit de wijk Nieuw Jeruzalem komen en op weg zijn naar het stadscentrum. Het kunstwerk ronde de renovatie van de wijk Nieuw Jeruzalem af en moest weerspiegelen en passen bij de nieuwe huisstijl van de wijk.
de skyline van de stad zijn gemaakt in samenwerking met de Junior Kamer Hart van Brabant, die een bijdrage leverden aan de muurschildering. De tekst op de blauw/gele is een gedicht dat Esther Porceijn speciaal voor de muurschildering heeft geschreven. Het schilderij bevat veel Tilburgse elementen zoals de haven (Piushaven), drakenbootfestival, kermis, textielindustrie, transport en Willem II.
De muur toont de skyline van Tilburg. Er staan verschillende taferelen zoals het reuzenrad van de kermis, de Beka fabriek, het Willem II stadion en de uitkijktoren in het Spoorpark
De muur toont de skyline van Tilburg. Er staan verschillende taferelen zoals het reuzenrad van de kermis, de Beka fabriek, het Willem II stadion en de uitkijktoren in het Spoorpark
De muur toont de skyline van Tilburg. Er staan verschillende taferelen zoals het reuzenrad van de kermis, de Beka fabriek, het Willem II stadion en de uitkijktoren in het Spoorpark
De muur toont de skyline van Tilburg. Er staan verschillende taferelen zoals het reuzenrad van de kermis, de Beka fabriek, het Willem II stadion en de uitkijktoren in het Spoorpark
As ge nie fietst, komde nie wijer’, zei een Belgische passant ooit tegen de even stoppende zwaarbepakte fietser Walter Kerkhofs. Hij nam die uitspraak als uitgangspunt voor een muurschildering.
‘De Wijnschenker’ verwijst naar de wijnkelders die vroeger daar in de buurt lagen
‘De Wijnschenker’ verwijst naar de wijnkelders die vroeger daar in de buurt lagen
Paul wilde iets met reizen doen, omdat de pizzabar Rijslus met dat thema werkt. En het logo van Brouwerij het IJ zit (de financierder van het project) sluit daar mooi bij aan, daar zitten struisvogels in.”
Paul wilde iets met reizen doen, omdat de pizzabar Rijslus met dat thema werkt. En het logo van Brouwerij het IJ zit (de financierder van het project) sluit daar mooi bij aan, daar zitten struisvogels in.”
6 meter hoge grappige werken tegen het gebouw van RAW aan
6 meter hoge grappige werken tegen het gebouw van RAW aan
Het hele gebouw is beschilderd met de Vlaamse gaaien.
Het hele gebouw is beschilderd met de Vlaamse gaaien.
Het hele gebouw is beschilderd met de Vlaamse gaaien.
De roep van de uilen. In het ontwerp (in opdracht van Ennatuurlijk) zijn de rood bewolkte skye en de bladeren en uilen een verwijzing naar warmte en natuur.83% van het warmtenet (stadsverwarming) in Tilburg wordt momenteel geleverd door de RWE-centrale (ook wel Amer-centrale genoemd). Bij de productie van elektriciteit komt veel warmte vrij. Een deel van die warmte wordt door Ennatuurlijk gewonnen en gebruikt om woningen en bedrijven te verwarmen. Dit is duurzamer dan traditioneel opgewekte warmte en levert een belangrijke bijdrage aan de transitie naar schone en duurzame energie in Nederland.
De roep van de uilen. In het ontwerp (in opdracht van Ennatuurlijk) zijn de rood bewolkte skye en de bladeren en uilen een verwijzing naar warmte en natuur.83% van het warmtenet (stadsverwarming) in Tilburg wordt momenteel geleverd door de RWE-centrale (ook wel Amer-centrale genoemd). Bij de productie van elektriciteit komt veel warmte vrij. Een deel van die warmte wordt door Ennatuurlijk gewonnen en gebruikt om woningen en bedrijven te verwarmen. Dit is duurzamer dan traditioneel opgewekte warmte en levert een belangrijke bijdrage aan de transitie naar schone en duurzame energie in Nederland.
“Het Bels Lijntje” was vroeger een spoorlijn van Tilburg naar Turnhout (België). Tegenwoordig is het een bekend fietspad en een ecologische verbindingszone. Kunstenaar Jori van Boxtel probeerde de dieren te creëren zoals je ze ziet als je in een trein langskomt.
“Het Bels Lijntje” was vroeger een spoorlijn van Tilburg naar Turnhout (België). Tegenwoordig is het een bekend fietspad en een ecologische verbindingszone. Kunstenaar Jori van Boxtel probeerde de dieren te creëren zoals je ze ziet als je in een trein langskomt.
“Het Bels Lijntje” was vroeger een spoorlijn van Tilburg naar Turnhout (België). Tegenwoordig is het een bekend fietspad en een ecologische verbindingszone. Kunstenaar Jori van Boxtel probeerde de dieren te creëren zoals je ze ziet als je in een trein langskomt.
“Het Bels Lijntje” was vroeger een spoorlijn van Tilburg naar Turnhout (België). Tegenwoordig is het een bekend fietspad en een ecologische verbindingszone. Kunstenaar Jori van Boxtel probeerde de dieren te creëren zoals je ze ziet als je in een trein langskomt.
“Het Bels Lijntje” was vroeger een spoorlijn van Tilburg naar Turnhout (België). Tegenwoordig is het een bekend fietspad en een ecologische verbindingszone. Kunstenaar Jori van Boxtel probeerde de dieren te creëren zoals je ze ziet als je in een trein langskomt.
De zwarte lijnen op de witte gevel zijn geïnspireerd op spieren, beweging en vrijheid. Het ontwerp van lijnen is geschilderd met zwarte verf op een witte achtergrond, zodat bouwen en tekenen een evenwichtig geheel vormen. Moermans grootschalige tekeningen doen denken aan spiermassa’s of tatoeages. Het zijn lijnen en rondingen zonder begin of einde, analoog aan spieren in een lichaam of klimop die tegen een muur groeit. Een vertrouwd gevoel dat past bij het specifieke karakter van een multifunctionele sportaccommodatie. Het is deze verbindende kwaliteit die het gebouw tot iets bijzonders maakt.
De zwarte lijnen op de witte gevel zijn geïnspireerd op spieren, beweging en vrijheid. Het ontwerp van lijnen is geschilderd met zwarte verf op een witte achtergrond, zodat bouwen en tekenen een evenwichtig geheel vormen. Moermans grootschalige tekeningen doen denken aan spiermassa’s of tatoeages. Het zijn lijnen en rondingen zonder begin of einde, analoog aan spieren in een lichaam of klimop die tegen een muur groeit. Een vertrouwd gevoel dat past bij het specifieke karakter van een multifunctionele sportaccommodatie. Het is deze verbindende kwaliteit die het gebouw tot iets bijzonders maakt.
De zwarte lijnen op de witte gevel zijn geïnspireerd op spieren, beweging en vrijheid. Het ontwerp van lijnen is geschilderd met zwarte verf op een witte achtergrond, zodat bouwen en tekenen een evenwichtig geheel vormen. Moermans grootschalige tekeningen doen denken aan spiermassa’s of tatoeages. Het zijn lijnen en rondingen zonder begin of einde, analoog aan spieren in een lichaam of klimop die tegen een muur groeit. Een vertrouwd gevoel dat past bij het specifieke karakter van een multifunctionele sportaccommodatie. Het is deze verbindende kwaliteit die het gebouw tot iets bijzonders maakt.
“Zippy the Bee” –De surrealistische + theatrale stijl die haar handelsmerk is geworden, werd ontwikkeld tijdens haar studie film- en mediakunst in New York. Haar fotografiewerk is filmisch omdat de pagina’s van haar boeken frame voor frame worden uitgevouwen en visuele verhalen door fantasierijke ruimtes en omgevingen weven.
Zijn favoriete dieren zijn de vos en de uil.
Zijn favoriete dieren zijn de vos en de uil. Naast een aantal andere dieren komen de vos en de uil op bijna al zijn muurschilderingen voor.
is geïnspireerd op de zonnebloemen van Van Gogh.
Het is een Zonnebloemmeisje met een gieter die zichzelf water geeft en daarmee de cyclus van het leven symboliseert.
twee schapen die herinneren aan de wolindustrie
een enorme boom de gevel van een hoekhuis.1 De blaadjes staan symbool voor groei en het komen en gaan van bewoners in en uit de wijk.
Deze mural verwijst 100% naar de textielindustrie. Een dessinateur is een ontwerper van dessins en patronen.
Het werk is een vorm van CoronArt: ontworpen en toegepast tijdens de eerste coronagolf. De woorden “Alles komt goed” zijn een blijvende herinnering aan deze pandemie. Deze illustraties zijn gemaakt met kinderen uit de buurt waar Atilla opgroeide. De manier waarop alles is ingekleurd is ook de manier waarop de kinderen het deden. Het voelde goed voor de kunstenaar om iets terug te geven aan zijn buurt.
“Kinddroom”/ “Childdream” – De kunstenaar groeide op in deze buurt. Hij en zijn vrienden klommen vaak op dit elektriciteitsgebouw. Het verzamelt speelse gedachten van kinderen en is bedoeld als een ondersteuning voor iedereen, inclusief de ouderen. “Alles komt goed!”
“Kinddroom”/ “Childdream” – De kunstenaar groeide op in deze buurt. Hij en zijn vrienden klommen vaak op dit elektriciteitsgebouw. Het verzamelt speelse gedachten van kinderen en is bedoeld als een ondersteuning voor iedereen, inclusief de ouderen. “Alles komt goed!”
schildering over de stedenband tussen Tilburg en Matagalpa.
Doornroosje en de Uil. In veel van zijn werken zie je de opvallende spiralen/slingers terug. De spiraal geeft een 3D effect aan deze muurschildering.
Het werk herinnert aan het textielverleden. Doornroosje prikte zich aan het spinnewiel, destijds veel gebruikt in de wolindustrie. Van de katoenbollen links onder spinde men katoengaren.
Doornroosje en de Uil. In veel van zijn werken zie je de opvallende spiralen/slingers terug. De spiraal geeft een 3D effect aan deze muurschildering.
Het werk herinnert aan het textielverleden. Doornroosje prikte zich aan het spinnewiel, destijds veel gebruikt in de wolindustrie. Van de katoenbollen links onder spinde men katoengaren.
grote distels en een grote lap stof. De kaardebollen (distels) werden gebruikt voor het ruwen (kaarden) van stoffen. De weefsels worden door het ruwen wat wolachtig en zachter.
er zijn verwijzingen naar verschillende films en series inzitten zoals: de Transformers en Ghostbusters.
er zijn verwijzingen naar verschillende films en series inzitten zoals: de Transformers en Ghostbusters.
er zijn verwijzingen naar verschillende films en series inzitten zoals: de Transformers en Ghostbusters.
er zijn verwijzingen naar verschillende films en series inzitten zoals: de Transformers en Ghostbusters.
er zijn verwijzingen naar verschillende films en series inzitten zoals: de Transformers en Ghostbusters.
De buurt levert de boeken,Daarna verschijnt een metershoog exemplaar met daarin boekenkaften als Narnia, Van het westelijk front geen nieuws en werk van Charles Bukowski.
De buurt levert de boeken,Daarna verschijnt een metershoog exemplaar met daarin boekenkaften als Narnia, Van het westelijk front geen nieuws en werk van Charles Bukowski.
Het werk van MOMO is te vinden in steden als New York, Barcelona, Toronto en Sao Paolo. Zijn kunst is te herkennen aan zijn abstracte en geminimaliseerde stijl.
een oude treinwagon die nu dienst doet als koffiezaakje genaamd Stoom013. Je ziet een mannetje in een kop koffie die ook nog eens een kop koffie op zijn hoofd heeft.
een oude treinwagon die nu dienst doet als koffiezaakje genaamd Stoom013. Je ziet een mannetje in een kop koffie die ook nog eens een kop koffie op zijn hoofd heeft.
Homer Simpson in Japanse Akira stijl maakt deze Barkira muurschildering. Ontworpen door Frans Boukas (rottenoak ) en geschilderd door Erik Veldmeijer (veldinho )
een oude treinwagon die nu dienst doet als koffiezaakje genaamd Stoom013. Je ziet een mannetje in een kop koffie die ook nog eens een kop koffie op zijn hoofd heeft.
Homer Simpson in Japanse Akira stijl maakt deze Barkira muurschildering. Ontworpen door Frans Boukas (rottenoak ) en geschilderd door Erik Veldmeijer (veldinho )